Logo

Et stærkt logo er fundamentet for et succesfuldt brand. Det er ikke bare et billede eller et ikon; det er et visuelt statement, der repræsenterer din virksomheds værdier og identitet. Vores logoer er skabt med omhu og ekspertise, og vi går aldrig på kompromis med kvaliteten.

Få et unikt logo

Vi laver logoer, der afspejler din virksomheds visuelle identitet.

Genkendelighed, troværdighed og positionering

Når vi laver logoer, så er det altid gennem dialog og korrektur med dig. Vi vægter, at vi bruger tid på at forstå din virksomhed, inden vi går i gang med opgaven. Under vores opstartsmøde vil vi drøfte emner som din målgruppe, dine produkter/ydelser, dine erfaringer og din vision for virksomheden.

Et godt logo vækker interesse og forståelse. Man afkoder lynhurtigt ikoner og symboler - derfor er det så vigtigt, at dit logo også matcher din virksomhed.

Er dit logo forældet?

Trænger dit logo til en updatering? Måske har du udvidet virksomheden, eller måske har din virksomhed ændret retning og dit logo symboliserer ikke længere jeres værdier. Lad os hjælpe med at designe et nyt eller redesigne dit nuværende logo.

Hvad koster et nyt logo?

Vi laver et oplæg til dig, herefter har vi 3 korrekturgange inden dit logo er færdigt

Vi aflevere logoet i 3 formater, så du har de formater du skal bruge online og til tryk.

2.825,- + moms

Trænger du til inspiration?

- eller vil du bare gerne se hvad Magio kan?

Herunder kan du se os udøve magien på diverse medier....

Skal du have nyt firmalogo? – Det skal du være opmærksom på.

Tænk på din lokale bager, cykelhandler eller de helt store internationale som Mærsk, hvad har de til fælles?

Et logo. 

Du støder på dem alle steder. Et logo er ikke bare et tilfældigt ikon – det er din virksomheds ansigt udadtil. Det er det første indtryk, og det der kan få dig til at skille dig ud fra konkurrenterne. Men hvad gør et logo godt?

Det er ikke nok bare at have et logo – det skal være magisk. Et stærkt logo kan være forskellen mellem at blive husket og at blive overset.

Her dykker vi ned i, hvad der adskiller et godt logo fra et middelmådigt, og hvad du skal overveje, når du beslutter dig for at opdatere eller skifte dit logo. At ændre et logo er en stor beslutning. Gør du det rigtigt, kan det give din virksomhed nyt liv og øget genkendelighed. Gør du det forkert, kan det skabe forvirring og skade dit brand. Heldigvis er vores erfarne grafiske designer, Mette, og kreative kommunikationsmedarbejder, Mike, her for at dele deres tanker om logodesigns for dig.

Fortæl mere med få midler

Et logo skal ses som vinduet ind i din virksomheds identitet. Selvom det kan være fristende at lave et detaljeret og komplekst logo for at fange alt du vil sige, er det en farlig vej at gå ned af. Jo mere kompleks dit logo er, jo sværere er det for dine kunder at huske. Et enkelt og stilrent design gør det nemmere at huske og er derfor med til at styrke din virksomheds identitet og genkendelighed.

Vi vil anbefale et minimalistisk og stilrent logodesign. Nu til dags er simple og stilrene logodesigns blevet meget moderne. Store brands, som f.eks. Mastercard, har forenklet deres logoer for at følge den nye trend. Simple og stilrene designs er ikke kun “fashion”, det er et praktisk valg med en masse fordele:

  1. Minimalisme er trendy: Et minimalistisk logo, med rene og elegante linjer, afspejler moderne smag og gør det lettere for dit logo at forblive relevant over tid. Et stilrent design er ofte også lettere at forholde sig til, hvilket kan forbedre den følelsesmæssige forbindelse med dine kunder.
  2. Genkendelighed: Vi har allerede nævnt det kort forinden, men det skader ikke at sige det igen. Et simpelt logo er lettere at huske og genkende. Èt af de vigtigste elementer i at få opbygget en stærk visuel identitet, skal findes i genkendelse, og enkelhed er en simpelt og effektiv måde at opnå det på.
  3. Digitalisering: Simple designs ser bedre ud på skærme af alle størrelser, fra smartphones til billboards. I vores digitale verden er det vigtigt, at dit logo fungerer godt i forskellige kontekster, hvad enten det er på en lille app-ikon eller en stor reklame. Simple logoer tilpasses bedre, da de forbliver tydelige og skarpe, uanset hvor de vises.
  4. Tidløshed: Trends kommer og går, men vi er heldige at det er minimalismen, der er trendy nu! Det enkle og stilrene udtryk som minimalisme giver, gør at dit logo kan forblive aktuelt i mange år. Komplekse logoer kan hurtigt blive forældede, mens simple logoer har en længere levetid. Med et tidløst design kan du undgå hyppige opdateringer og omkostningerne forbundet med rebranding.

Men hvordan putter man så hele din virksomhed ned i et enkelt logo?

Det kræver, at du forstår kernen af din virksomhed. Hvad er det vigtigste budskab, du vil fortælle? Når du har fundet frem til det, bliver det lettere at vælge de rigtige elementer, der kan fortælle din historie på en klar og præcis måde. Frygt ikke at hele eller dele af dit budskab går tabt med et simpelt design – med de rette valg, som for eksempel farver, kan du opnå stor gennemslagskraft.

Farver – Hvilken betydning har de?

Valget af farver i logo designs er ikke kun for udseendets skyld, der er store strategiske overvejelse i, om farverne kommunikerer din virksomheds fortælling. Farver har en dyb indgroet psykologisk og kulturel forståelse i os mennesker, og kan vække bestemte følelser og associationer.

For eksempel symboliserer blå ofte pålidelighed og professionalisme, hvilket gør farven til et perfekt valg for finansielle institutioner og teknologivirksomheder, vi kender f.eks. alle den mørkeblå farve i Danske Banks logo.

Rød signalerer energi, passion og handlekraft. Et farvevalg der ville være effektivt for brands der ønsker at fremstå dynamiske og engagerende. Det er også derfor vi personligt synes at rød var et godt valg til logoet for superhelteuniverset Marvel. Rød associeres også med “fare” og derfor er det et populært farvevalg til vejskilte rundt om i verden, vi kender alle godt de røde skilte langs de danske veje, der fortæller os hvor stærkt man må køre.

Gul symboliserer ofte glæde og optimisme, men er også en farve, der ofte forbindes med “opmærksomhed”, og derfor er gule farver også et populært valg i vejskilte. Denne evne til at tiltrække opmærksomhed gør gul til et perfekt valg for promoveringen af tilbud. Faktisk er brugen af gul i tilbud blevet så almindelig, at vi nu instinktivt forbinder farven med discount. Tag for eksempel et kig på logoerne for Lidl og Netto eller Spar-købmændenes tiltag med “Gul Pris”, som bruges til at vise hvilke dagligvarer de har en ekstra lav pris på.

For at runde den af kan vi selvfølgelig også lige nævne de grønne og lyse nuancer af brun, som ofte associeres med natur, harmoni, vækst og miljøbevidsthed. Tænkt bare på Arlas velkendte grønne logo, havde det haft samme harmoniske fortælling, hvis det var rødt?

Hvad skal du være opmærksom på, når du skifter logo?

Hvis du i forvejen har et logo, men føler at det måske trænger til en forandring, er der nogle ting, du skal være opmærksom på.

  1. Radikale ændringer kontra brandidentitet:
    Alt for radikale ændringer til dit logo kan påvirke din brandidentitet og brandgenkendelse negativt. Hvis du gerne vil have et splinternyt logo, synes vi, at du burde gradvis ændre det i flere etaper, så hele logoet ikke bliver ændret på én gang. Start med at tilføje eller fjerne enkelte elementer, så selve essensen af logoet bibeholdes.
  2. Tidsbegrænsede ændringer:
    En radikal ændring af logoet kan dog gøres for en tidsbegrænset periode, som led i en større marketingsindsats. Danske Bank gjorde det tilbage i 2010, hvor de ændrede facaden på mange af deres filialer til gul, frem for den traditionelle mørkeblå. Danske Bank havde i en årrække haft et ry for at være en dyr bank, så hele idéen med at skifte farve til gul var at fortælle, at de ikke var så dyre, som folk regnede dem for. Her er vi igen tilbage til farvernes betydning for det, dit logo fortæller.
    Der var delte meninger om denne satsede marketingsstrategi, nogle kommunikationseksperter mente at banken mistede troværdighed på det. “Men jeg synes det var en skarp marketingsstrategi” siger Mike, vores kommunikationsmedarbejder, og fortsætter, “Jeg synes det er hårdt at melde ud at de mistede troværdighed på det, men kan godt fordtå at der er mange af deres, på daværende tidspunkt, kunder nok havde undret sig. Men jeg kan nu godt lide når firmaer tør at satse lidt. Kritikken viser dog, hvor meget farver betyder! ” 
  3. Konsistens på tværs af dine platforme:
    Når du ændrer dit logo, skal du sikre dig, at ændringen implementeres konsistent på tværs af alle dine platforme. Alt fra hjemmeside, sociale medier, trykte materialer og til emballage. Hvis ikke dit nye logo bliver implementeret på alle dine kanaler med det samme, vil det kunne skabe forvirring blandt dine kunder. Forvirring kan ødelægge dit brand!
  4. Kundernes reaktion:
    Hvis du allerede har en god mængde data på dine kunder, synes vi at du burde bruge det i designet af dit nye logo. Data som f.eks. hvad dine kunder forbinder med dit brand er uundværlig viden til at skabe et logo der går i spænd med dine kunders forventninger.
  5. Historie og tradition:
    Hvis dit brand har en lang historie, kan det være vigtigt at bevare visse elementer af det gamle logo for at ære din virksomheds arv og historie. Potentielt vil kunder miste deres loyalitet og tilhørsforhold til dit brand, hvis de ikke længere kan genkende logoet.

Her til slut vil vi lige runde alle vores gode råd af!

Med et enkelt og stilrent design, en forståelse af farvernes betydning, og en nøje planlagt implementeringsstrategi, kan du skabe et logo, der ikke bare er moderne og tidløst, men også stærkt og genkendeligt.

Så næste gang du overvejer at give dit firmalogo en makeover, så husk disse vigtige punkter og lad os hjælpe dig med at skabe et logo, der vil få din virksomhed til at skinne.
Vores erfarne team af grafiske designere og kommunikationsmedarbejdere står klar til at hjælpe dig gennem processen.

Kontakt os i dag, og lad os tage det første skridt mod en ny og forbedret visuel identitet for din virksomhed.

Logo - Magio - Web med mere

Bliv kontaktet af en ekspert

Indlæser...

Fantastisk sparring, lynhurtigt og professionelt arbejde!

"Jeg har fået hjælp af Marvin fra Magio til at justere min hjemmeside og til at løse hovedpiner som jeg selv har bokset med for længe. Hvor var det godt jeg rakte ud!(...)"

Andreas Clausen

www.landjord.com